♥ kELopAk BunGa BerGuGurAn ♥

Rabu, 20 Mac 2013

Merajuk Lama2




Assalamualaikum




Hye..selamat petang..Hah !! merajuk lama-lama,siapa?? Biela..No no no.Japp..Bukan Biela la yang merajuk lama-lama..Korang la..Tengok Biela cakap macam tu pun nak merajuk..(comel la korang merajuk macam tu) Haha..*Joke*.Ermm..tak perlu la kita nak merajuk lama-lama.Bukannya boleh apa-apa pun.Lain la kalau boleh bunga ke,duit ke,apa-apa la.Hanya yang dapat buang waktu dan merimaskan.Kalau merajuk tak lain dan tak bukan adalah dikaitkan merajuk dengan boyfriend atau girlfriend.Ermm..tak takut ke kalau merajuk lama-lama nanti buah hati tu fed-up dan pergi kepada orang lain.Nanti siapa yang rugi.Hahaha..^___~




Biela cakap macam nie bukannya tak boleh langsung nak merajuk.Tetapi berpada-pada la.Cuba korang buangkan sikit sikap ego korang tu.Boleh????..Alaa..Bolehlaaa..(merayu).Biela boringla.Eh,bukan Biela tapi kita.Iyelah..kalau orang yang merajuk,sesuka hati dia je nak merajuk lama-lama dan sengaja nak mempermainkan kita.Tapi,orang yang memujuk akan naik rimas.Cuba berikan sedikit ruang dalam hati kita untuk memaafkan kesilapan si dia.Hah !! Mungkin kesilapan yang dilakukan bukan disengajakan.Nanti si pemujuk tu yang akan merajuk..Ingat !!!

Kalau yang merajuk disebabkab memang patut merajuk tu,memang patutla si dia pujuk.Tetapi janganla merajuk berlebih-lebihan.Apabila si dia sudah pujuk tu,cepat-cepat la happy semula,bagi ceria-ceria sedikit..^____^.Tapi,ada sesetengah orang,merajuk mengada-ngada.Even kesilapan yang simple pun nak merajuk.Kalau merajuk mengada-ngada macam nie selalunya diri sendiri yang akan rugi dan diri sendiri juga yang terpaksa pujuk sendiri.Hahaha..Lucu la Biela rasa.Hahaha..

Sini Biela ada bagi tips untuk hilangkan merajuk tu..

*Bersifat lebih sabar
* Berfikiran terbuka
*Sentiasa mengawal emosi
*Sentiasa menghargai sesuatu perkara
*Bergaul dengan orang yang lebih matang
*Buangkan rasa ego
*Dekatkan diri dengan Tuhan

Senang aje tips nie kan? Tapi bukan senang nak praktikkan.Apa pun cubala perlahan-lahan.Mana ada orang boleh ubah sikap dengan sekelip mata.Ahli magic maybe !!! So si dia kenala faham ea..*_____*
Buat apa nak merajuk lama-lama? Nanti kita sendiri yang akan penat nanti..Dah la penat merajuk,rindu dekat si dia lagi.Tak ke rugi tu..? Cuba hentikan merajuk kita tu dan be happy..Mudah-mudahan mampu berubah..Amiin..


WASSALAM

3 ulasan:

Unknown berkata...

Hahaha...kak Biela suka merajukkkkk..

BieLa NaBiLaH berkata...

hahah..mana ada la..

Unknown berkata...

bukan perempuan nie hobi dia suka merajuk..lelaki pula suka naik hangin !!!

♥ Sila Klik Kat Sini ♥